Prova på pass

Igår kväll var det då dags för första passet med Runacademy. Det var riktigt kul med många deltagare då vi var 29 st plus 4 ledare.
Jo, jag tycker faktiskt det var kul trotts min introverta läggning. Just i liknande situationer så kan jag på något vis gå in i min bubbla och bara hänga med.
Hur som helst så måste jag säga att deras upplägg verkar vara kanon. Allt i från gruppindelning i lokalavdelningen till att alla passa är exakt lika på alla orter i fall man är borta och vill gästträna på annan ort.
Själv är jag ju dessvärre borta nästa vecka och kan inte medverka på första riktigt träffen och tyvärr finns det inte heller någon ort i närheten att gästträna hos.
Men då går det att lösa genom att träna online då hela passet finns på ljudfil.

På gårdagens pass valde jag att hoppa med nybörjargruppen då jag kände att jag ville börja lite mjuk, samtidigt som jag verkligen inte ville missa själva löpteknikträningen. Något som jag dock fick reda på efteråt att de körde samma löpteknik i både nybörjare och gruppen för vana löpare.
Med facit på hand så skulle jag nog ha trott på mig själv lite mer och hoppat på gruppen för vana löpare. I nybörjargruppen sprang vi nämligen intervaller på 20 sec och promenerade i 40 sec. Detta kände jag var lite för lite. Men det gjorde absolut inget och inte heller någon skada skedd då man kan byta mellan grupperna precis som man vill.

Vad gäller onlineträningen så har jag även fuskat lite och kört första passet via ljudfil. Med ljudfil menas alltså att man blir guidad genom hela passet.
När jag körde detta pass i helgen så tog jag dock inte nybörjarpasset och då kände jag att jag tog i på tok för mycket och fick därför stora problem med benhinnorna. Men jag känner nu efter att jag varit med på prova på passet att jag kan köra detta onlinepass igen och då i lägre tempo och även med en annan teknik. Tror att när jag körde det så blev det mycket nytt att tänka på och därför en hel del spänningar.
Dock vet jag inte hur väglaget ser ut uppe i fjällen om det överhuvudtaget går att springa. jag har nämligen inga dubbskor och tänker inte heller köpa. I alla fall inte denna säsongen.
Men jag har ju ändå kört passet en gång så känner inte att jag missat något för konditionsträning blir det ändå genom skidåkning under fjällveckan.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.